16.12.2020

16 грудня директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. провела зустріч із керівниками закладів позашкільної освіти. Обговорили питання щодо забезпечення рівних прав та можливостей осіб з особливими освітніми потребами на якісну позашкільну освіту, розвитку їхніх здібностей та обдарувань з урахуванням індивідуальних потреб та інтересів, зокрема потреб у професійному визначенні, соціалізації та інтеграції в суспільство, розкритті  їхнього потенціалу. 

15.12.2020

 На сьогодні дитина з особливими освітніми потребами і процес інклюзивного навчання займає одне із головних місць в освітній діяльності. Навколо даного питання є велика кількість обговорень зі сторони педагогів, батьків. Кожного дня виникають проблемні питання, які потребують негайного вирішення і прийняття конкретних рішень.

Робота з дітьми з особливими освітніми потребами не проста та відповідальна. 15 грудня відбулася зустріч фахівців Дубенського районного інклюзивно-ресурсного центу із педагогами Привільненського ліцею (практичним психологом, вчителем початкових класів) з дотриманням протиепідемічних заходів.

 Під час зустрічі обговорили питання щодо надання кваліфікованої допомоги учням з особливими освітніми потребами; створення освітнього середовища, в якому дитина буде розвивати свої індивідуальні можливості.

 Тільки прислухаючись один до одного і працюючи в єдиному руслі, ми зможемо допомагати дітям з особливими освітніми потребами соціалізуватися і зробити щасливою дитину і її батьків.

 Дякуємо тим, хто працює на користь дитини.

 

 

27.11.2020

27 листопада фахівці Дубенського районного інклюзивно-ресурсного центру провели зустріч із батьками дітей з особливими освітніми потребами з теми “Аутизм – не вирок” з дотриманням санітарно-епідемічних умов.

Мета заходу – підтримка батьків та надання інформації про причини виникнення розладів аутичного спектра та розгляд найтиповіших симптомів РСА.

Зустріч була інформативною, корисною та практичною.

13.11.2020

 

13 листопада проведено чергову онлайн-зустріч із асистентами вчителів, вихователів, педагогами, які працюють в інклюзивних класах, з теми  "Організаційні засади діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі", організовану Дубенським районним інклюзивно-ресурсним центром.

У ході зустрічі директор центру Чорноус Л.В. розкрила питання нормативно-правового забезпечення інклюзивної освіти. Інклюзивна освіта – це не просто прихід дитини з особливими освітніми потребами до звичайної школи. Це створення в спільному просторі особливого підходу до навчання такої дитини, який передбачає додаткові елементи освітнього процесу – індивідуальна програма розвитку дитини, спеціально облаштоване місце, належні умови для неї і обов’язкова наявність асистента вчителя в інклюзивному класі. Посада асистента вчителя в закладі освіти з інклюзивним навчанням, планування роботи асистента вчителя, оптимізація діяльності з ведення документації – питання, які були проговорені Чорноус Л.В. з учасниками зустрічі.

Про роль асистента вчителя в діяльності команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами розповіла Соколюк О.В., вчитель-реабілітолог центру.

Ефективні стосунки між учителем та асистентом учителя формуються на основі спільної відповідальності. Про особливості спільного викладання як запоруки успішної взаємодії учителя та асистента вчителя повідомила Меринюк І.К., практичний психолог центру.

Участь батьків у забезпеченні успішного освітнього процесу їхньої дитини дуже важлива. Всім дітям потрібна підтримка родини, а здобувачі освіти з особливими освітніми потребами часто потребують ще більшого залучання батьків. Про роль асистента вчителя, про основні стратегії ефективного спілкування, про правила комунікації з батьками дітей з особливими освітніми потребами розповіла учасникам зустрічі Гриник М.І., вчитель-логопед центру.

 

 Мета зустрічі полягала в тому, щоб розглянути важливі аспекти діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі. Кожен з учасників зустрічі отримав теоретичні та практичні знання. Захід пройшов в теплій, позитивній та невимушеній атмосфері спілкуванні. Дякуємо учасникам за співпрацю. Раді зустрічі. 

28.10.2020

28 жовтня директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. надала методичну допомогу педагогам, які працюють в інклюзивних групах Мирощанського ДНЗ. Під час зустрічі Людмила Володимирівна звернула увагу на організаційні моменти діяльності інклюзивної групи, проведення комплексної оцінки розвитку та надання коректно-розвиткових послуг, відповідаючи на питання розробки індивідуальних програм розвитку дитини. 

19.10.2020

19 жовтня відбулася зустріч працівників інклюзивно-ресурсного центру із головою Дубенської районної державної адміністрації Володимира Сергійовича Іщуком , заступником голови Іриною Анатолійським Кружайло , начальником відділу освіти, культури, молоді та спорту Дубенської райдержадміністрації Лідії Степанової Білик .

   Дякуючи голови адміністрації Володимира Шукає та начальник відділу Лідії Білик, що невдовзі в центрі відбулося розширення - виділено окремі кабінети для вчителя-логопеда та практичного психолога. У центрі, сьогоднішньому дні, кожен фахівець забезпечений окремими приміщеннями. Кабінети вчителя-логопеда, вчителя-реабілітолога, практичного психолога, директора оснащені сучасним обладнанням та методично-дидактичними матеріалами.

   Саме в комфортних умовах проводити складну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини віком від 2 до 18 років при визначенні особливих освітніх потреб.

   Дітки, у яких виявлено особливі освітні споживачі, вони не отримують відповідну допомогу в закладах загальної середньої освіти, дошкільній освіті та інших закладах, якщо зможуть отримувати свою допомогу від професіоналів.

16.10.2020

  Протягом тижня фахівці ікнлюзивно-ресурсного центру надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дотримуючись при цьому протиепідемічних заходів, зокрема:

  • проведення температурного скринінгу усіх працівників ІРЦ та відвідувачів;
  • дотримання дистанції фахівців ІРЦ та дитини;
  • мінімізація використання спільних речей та іграшок;
  • облаштування місця для обробки рук;
  • обмеження одночасного руху відвідувачів для уникнення натовпу;
  • користування медичними масками та захисними екранами, у разі потреби, одноразовими рукавичками;
  • після проведення корекційно-розвиткових занять, усі матеріали, які використовувалися, поверхня столу та інші поверхні,  обробляються дезрозчином, а приміщення – провітрюється.

 

02.10.2020

  Робочий тиждень розпочався продуктивно, 28 вересня відбулося онлайн засідання команди психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами Вербської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Особлива увага була приділена питанню розробки індивідуальних програм розвитку як обовязковому освітньому документу для дітей з особливими освітніми потребами.

  Директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В., практичний психолог Меринюк І.К. та педагоги закладу обговорили основні важливі моменти:

  • ІПР створюється командою супроводу дитини;
  • ІПР складається на навчальний рік, щороку нова;
  • переглядається тричі на рік, за потреби – частіше;
  • перегляд ІПР регламентується протоколом;
  • обов’язково погоджується з батьками;
  • джерела заповнення ІПР – висновок ІРЦ, спостереження членів команди супроводу, інформація від батьків, інші джерела.

  Протягом тижня фахівці інклюзивно-ресурсного центру продовжують проводити комплексні психолого-педагогічні оцінки розвитку дітей та надають послуги, дотримуючись при цьому протиепідеміологічних заходів, зокрема:  проведення температурного скринінгу, дотримання дистанції, облаштування місця для обробки рук; обмеження одночасного руху відвідувачів для уникнення натовпу; користування медичними масками та захисними екранами, використання одноразових рукавичок; поверхня столу та інші поверхні, всі матеріали, які використовувалися, обробляються дезрозчином, приміщення провітрюються.     

25.09.2020

 

25 вересня директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяла участь в засіданні комісії з питань захисту прав дітей Дубенської  районної державної адміністрації щодо надання дозволу для зарахування дітей на цілодобове перебування до закладів, що здійснюють інституційний догляд і виховання дітей. 

24.09.2020

 

24 вересня директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяла участь в онлайн засіданні дискусійної зали із теми “Організація інклюзивного навчання в закладах освіти: нагальні питання” для директорів інклюзивно-ресурсних центрів.

23.09.2020

23 вересня директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяла участь в онлайн зустрічі команди психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами Княгининської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради. Особлива увага приділена питанню розробки індивідуальної програми розвитку як обов’язкового документа для учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах.

21.09.2020

Методична підтримка членів команд психолого-педагогічного супроводу дітей із особливими освітніми потребами триває. 21 вересня  директор   інклюзивно-ресурсного  центру  Чорноус Л.В. та практичний психолог  Меринюк І.К., вчитель-логопед, вчитель-олігофренопедагог Гриник М.І. надали методичну допомогу педагогам, які працюють в інклюзивному класі Варковицького НВК. Під час візиту, зверніть увагу педагогів на особливості організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, дошкільної освіти, проведення оцінок розвитку та надання коректно-розвиткових послуг, формування індивідуального програмного розвитку.

18.09.2020

З 14 по 18 вересня  директор ІРЦ Чорноус Л.В. взяла участь в онлайн засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами Березької гімназії, Привільненського ліцею, надала консультативну допомогу з питань організації інклюзивного навчання та методичні рекомендації щодо складання Індивідуальної програми розвитку. Також, відбулось засідання команд супроводу в Судобицькій загальноосвітній школі І-ІІ ступенів, Молодавській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів, Тараканівському ліцеї за участі директора ІРЦ Чорноус Л.В. На засіданні було затверджено Індивідуальні програми розвитку учнів з особливими освітніми потребами. 

 

17.09.2020

17 вересня  директор ІРЦ Чорноус Л.В. та практичний психолог Меринюк І.К., вчитель-логопед Гриник М.І. взяли участь в обласній онлайн-майстерні для фахівців Інклюзивно-ресурсних центрів та батьків з теми “Корекція когнітивної сфери дітей із затримкою психічного розвитку”. 

 

11.09.2020

   Працівники інклюзивно-ресурсного центру взяли участь в онлайн-засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами в  закладах освіти:

  • 09.09.2020 р. – Семидубський ліцей;
  • 10.09.2020 р. – Іваннівська гімназія;
  • 11.09.2020 р. – Плосківська ЗОШ  І-ІІ ступенів, Сатиївський ліцей.

  Учасники команд обговорили інформацію про особливості розвитку дітей, їх інтереси, труднощі, освітні потреби на етапі створення індивідуальної програми розвитку. Визначили напрями психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що будуть надаватися в закладі загальної середньої освіти на підставі висновку інклюзивно-ресурсного центру. Ефективність освітнього процесу в умовах інклюзії залежить від варіювання викладання – характеру подачі матеріалу, завдань, очікувань і оцінювання, врахування сильних сторін та потреб учнів, тому важливим аспектом роботи педагогів і асистента вчителя є адаптація/модифікація освітніх програм. Розробили індивідуальні програми розвитку для кожного учня з особливими освітніми потребами.

   Чорноус Л.В., директор центру, надала методичну підтримку педагогічним працівникам закладів освіти з питань організації інклюзивного навчання та  консультації батькам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей розвитку, навчання та виховання.

09.09.2020

9  вересня директор Дубенського районного інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяла участь у засіданні комісій з питань захисту прав дітей Дубенської районної державної адміністрації щодо надання дозволу для заробітку дітей на цілодобове проживання до закладів, які забезпечують інституційний огляд та виховання дітей.   

31.08.2020

31 серпня директор Дубенського районного інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяла участь у засіданні комісій з питань захисту прав дітей Дубенської районної державної адміністрації щодо надання дозволу для заробітку дітей на цілодобове проживання до закладів, які забезпечують інституційний огляд та виховання дітей.  

26.08.2020

26 серпня директор Дубенського районного інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. провела зустріч у форматі онлайн з педагогічними працівниками, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами.

 

Відповідали на питання щодо особливостей організації освітнього процесу для дітей із особливими освітніми потребами в 2020-2021 навчальному році. Зосередження, нормативно-правове забезпечення інклюзивної форми навчання, індивідуальної форми навчання (педагогічний патронаж); особливості роботи команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти, дошкільної освіти; укладання індивідуальної програми розвитку; надання корекційно-розвинених послуг; діяльність асистента вчителя.

 

04.06.2020

 04 червня директор центру Чорноус Л.В. взяла участь в онлайн-зустрічі з керівниками закладів загальної середньої освіти району  з питань організації навчання дітей з особливими освітніми потребами, а саме інклюзивного та індивідуального навчання.

 

 

 

03.06.2020

 

03 червня директор центру Чорноус Л.В. взяла участь в онлайн-зустрічі з керівниками закладів дошкільної освіти району  з питань організації інклюзивних груп. 

29.05.2020

 

25-29 травня директор Дубенського районного інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяла участь у онлайн-засіданні команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти району. Загалом було проаналізовано ефективність реалізації індивідуальної програми розвитку учнів, позначено батьків з результатами реалізації ІПР та перспективами подальшої роботи на новому навчальному році.

 

21.05.2020

21 травня директор Дубенського інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. провела онлайн-зустріч із асистентами вчителів (вихователів) закладів загальної середньої освіти, закладів дошкільної освіти району та ОТГ з теми “Організаційно-педагогічні умови діяльності асистента вчителя (вихователя) закладу загальної середньої освіти, дошкільної освіти”.

  Під час онлайн-зустрічі обговорили питання щодо особливостей діяльності асистента вчителя (вихователя) в умовах дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами.

 

21 травня директор Дубенського інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В., практичний психолог Меринюк І.К. взяли участь в обласній онлайн-майстерні для фахівців у сфері інклюзії з теми “РАС: співробітництво в інтересах дитини”. 

 

 

14.05.2020

14 травня  директор Дубенського районного інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяла участь в обласній онлайн-нараді керівників інклюзивно-ресурсних центрів.

 

 

 

13.05.2020

 

13 травня  директор та спеціалісти Дубенського районного інклюзивно-ресурсного центру взяли участь у обласному онлайн-семінарі за темами «Особливості корекції деструктивних форм поведінки у дітей із особливими освітніми потребами».

 

05.05.2020

 

05 травня практичний психолог ІРЦ Меринюк І.К. взяла участь у обласному онлайн-семінарі для практичних психологів інклюзивно-ресурсних центрів із тем “Співробітництво в інтересах дитини як необхідна умова успішної інклюзії”. 

 

21.04.2020

 

21 квітня працівники інклюзивно-ресурсного центру взяли участь у відеотрансляції НУШ “Особливості дистанційного навчання дітей з ООП”.

 

01.04.2020

 

01 квітня директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В., практичний психолог Меринюк І.К. взяли участь у відеотрансляції НУШ з теми “Організація інклюзивного навчання в школі”.

 

19.03.2020

 

19 березня директор ІРЦ Чорноус Л.В. взяла участь у відеотрансляції Л. Мандзій, т.в.о. міністра освіти та науки України, з теми Дистанційна робота для вчителів”.

 

26.02.2020

 

26 лютого  директор Дубенського районного інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяла участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами Мирогощанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, які навчаються за інклюзивною формою навчання, з метою здійснення моніторингу динаміки розвитку дітей.

 

13.02.2020

13 лютого  на базі Дубенського районного інклюзивно-ресурсного центру проведено зустріч із керівниками закладів загальної середньої освіти з питань створення необхідних умов щодо забезпечення якісного інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами - майбутніх першокласників.

Директор центру Л. Чорноус наголосила, що керівники шкіл організовують інклюзивне навчання відповідно до поданої заяви батьків та висновку інклюзивно-ресурсного центру. Обговорили умовами якісного інклюзивного навчання:

  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • створення інклюзивного освітнього простору;
  • надання освітніх, психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
  • забезпечення учнів спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку;
  •  здійснення психолого-педагогічного супроводу дитини протягом усього періоду навчання із обовязковим залученням батьків до освітнього процесу.

 

06.02.2020

06 лютого  директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяла участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами Варковицького навчально-виховного комплексу. Вчитель-класовод, асистент вчителя, практичний психолог  розповіли про досягнення учнів з предметів за І півріччя навчального року. Батьки зазначили проблеми і досягнення дітей.

 

  Члени команди обговорили подальші завдання та цілі щодо ефективної роботи та супроводу дітей, які знаходяться на інклюзивній формі навчання.

31.01.2020

31 січня директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяла участь у нараді керівників закладів освіти району з метою ознайомлення директорів із особливостями організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами  в 2020-2021 навчальному році.

30.01.2020

27.01.- 30.01 директор інклюзивно-ресурсного центру відвідала заклади загальної середньої освіти району і ОТГ з метою участі в засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами і здійснення моніторингу розвитку дітей:

27.01. 2020 – Тростянецький навчально-виховний комплекс;

28.01.2020 – Привільненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів;

29.01.2020 – Придорожнянська загальноосвітня школа І ступеня;

30.01.2020 – Рачинська гімназія.

 

 Мета засідань -  спільний перегляд Індивідуальної програми розвитку. Члени команди обговорили питання щодо адаптації чи модифікації освітніх програм для дітей з особливими освітніми потребами та результати надання освітніх послуг. Визначили основні напрямки з питань отримання дитиною якісних освітніх послуг та виконання завдань Індивідуальної програми розвитку. Справжня інклюзія має на меті не лише максимально зняти бар’єри у доступі дитини з особливими освітніми потребами до розвитку її природнього потенціалу, але й набуття знань, соціального досвіду, тобто до отримання якісної освіти.

28.01.2020

28 січня     директор інклюзивно-ресурсного центру  Чорноус Л.В. зустрілася з батьками Привільненського дошкільного закладу освіти.

 

Людмила Володимирівна ознайомила присутніх з основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру. Розповіла про особливості проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей та організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових служб дитячої допомоги в центрах.