17.12.2021

  17 грудня в рамках співпраці Привільненського ЦПРПП із Варковицьким Ірц, на виконання Плану заходів із реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні та з урахуванням рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо проведення всеукраїнської інформаційно-просвітницької кампанії «Для дітей суспільство без бар’єрів» відбулась онлайн-консультація для педагогів ЗЗСО, ЗДО громад-партнерів.

Команда фахівців Варковицького інклюзивно-ресурсного центру відповідала на питання щодо забезпечення якісної освіти та соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.

Зокрема:

Про ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, який набирає чинності з 1 січня 2022 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 № 957.

Про особливості надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг (допомоги) відповідно до потреб учнів.

Про роль сім'ї в соціалізації особливої дитини, тісну співпрацю та взаємодію всіх членів команди супроводу та підтримки, важливість виховання особливої дитини в її соціалізації.

16.12.2021

  Напередодні Дня Святого Миколая, 16 грудня, вихованці та педагоги приватного закладу “Дубенська гімназія “Премудрість подарували святковий настрій та позитивні емоції дітям нашого центру.

Не можливо передати словами враження та захоплення дітей. Кожен маленький учасник святкового дійства отримав подарунки та побував у чарівній казці, подарованій організаторами заходу. 

  Сьогодні команда Варковицького ІРЦ на чолі із Юрієм Парфенюком, головою Варковицької сільської ради, Ніною Климчук, начальником відділу освіти та соціальної сфери, відвідала Дубенську гімназію "Премудрість".

15.12.2021

 15 грудня у Рівненському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, за участі фахівців ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, проведено круглий стіл із питань зменшення супротиву суспільства до дітей з особливими освітніми потребами.

  Учасники круглого столу обговорили проблеми розвитку освітнього, творчого, інтелектуального та наукового потенціалу дітей із особливими освітніми потребами; організації співпраці у створенні безбар’єрного простору дітям з особливими освітніми потребами. Акцентовано увагу на необхідності проведення інформаційно-просвітницької кампанії, спрямованої на формування позитивної мотивації до повноцінної суспільної діяльності дітей з особливими освітніми потребами. До обговорення цих питань була долучена і директор інклюзивно-ресурсного центру Людмила ЧОРНОУС. Результат проведення заходу – домовленості про подальшу співпрацю, спільні заходи і майстер-класи. Загалом круглий стіл пройшов у дружній, затишній та щемливій атмосфері, продемонстрував єдність думок та справив на всіх присутніх незабутнє враження.

01.12.2021

 Протягом листопада проведено зустріч із педагогічними працівниками закладів освіти: Мирогощанський ДНЗ (Мирогощанська сільська рада), Семидубський ліцею (Семидубська сільська рада), Вербський ДНЗ (Вербська сільська рада) з питань організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами.

  Обговорені зміни в нормативній базі щодо Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти, про організацію інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти. Надано консультативну допомогу батькам, практичну допомогу педагогічним працівникам.

22.10.2021

 Протягом тижня, виконуючи одне із основних завдань центру – надання консультативної, психологічної допомоги батькам, рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку, працівники інклюзивно – ресурсного центру зустрілися із батьками, педагогами Шепетинської гімназії Смизької селищної ради та Квітневського ліцею Варковицької сільської ради.

 

04.10.2021

 Протягом вересня 2021 року фахівці центру, виконуючи одне із завдань центру – участь педагогічних працівників центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладах освіти, відвідали заклади освіти, в яких проведено засідання команд супроводу: Смизька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, Вербський ліцей, Тараканівський ліцей, Білогородська гімназія, Птицька гімназія, Семидубський ліцей, Тростянецький навчально-виховний комплекс, Плосківська гімназія, Варковицька початкова школа, Сатиївський ліцей, Рачинська гімназія, Староносовицька гімназія, Листвинська гімназія, Княгининська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, Студянський ліцей. Обговорили діяльність команди супроводу дітей з особливими освітніми потребами, визначили напрями психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які будуть надаватися учням у межах закладу освіти на підставі висновку інклюзивно-ресурсного центру. Учасники команд супроводу проговорили теоретичні та практичні аспекти розробки індивідуальної програми розвитку, адаптації/модифікації освітніх програм.

 Під час зустрічі були надані консультації з питань організації інклюзивного навчання в закладах освіти.

10.09.2021

 Однією із головних умов інклюзивного навчання в закладах освіти є складання індивідуальних програм розвитку для осіб з особливими освітніми потребами. Протягом тижня – 06.09. - 10.09 - фахівці інклюзивно-ресурсного центру брали участь в роботі команд психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами закладів освіти Привільненської, Мирогощанської, Повчанської, Тараканівської територіальних громад.

 

30.08.2021

 30 серпня  проведено онлайн-зустріч із асистентами вчителів, педагогами, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в закладах освіти.

  Керівник центру Людмила Чорноус надала роз’яснення педагогам щодо діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі, проговорили про функції, які здійснює асистент вчителя, ведення документації, про спільну діяльність у рамках професійної взаємодії “учитель-асистент вчителя”.

  Дякуємо всім за співпрацю!

27.08.2021

 27 серпня відбулася зустріч із керівниками закладів освіти Тараканівської територіальної громади. Директор інклюзивно-ресурсного центру Людмила Чорноус обговорили з керівниками питання щодо створення безбар’єрного простору в закладі, функціонування освітньої моделі, що забезпечує підтримку в освітньому процесі осіб з особливими освітніми потребами. Керівник центру висвітлила також питання про діяльність установи в умовах оновленого Положення про інклюзивно-ресурсний центр. У ході робочої зустрічі керівники мали можливість отримати відповіді на нагальні питання.

 

 

20.08.2021

 Модель роботи керівника інклюзивно-ресурсного центру в умовах адміністративно-територіальної реформи та зміни освітніх стандартів презентувала директор центру Людмила Чорноус 20 серпня  під час   проведення Серпневих педагогічних студій, які проходили на базі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

 

16.06.2021

  Одне із завдань інклюзивно-ресурсного центру – надання методичної допомоги педагогам з питань організації інклюзивного навчання.

 

  16 червня відбулася зустріч директора центру Людмили Чорноус із директором Мирогощанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ольгою Смолюк. Обговорили питання щодо організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в 2021-2022 навчальному році: корекційно-розвиткова складова; діяльність асистента вчителя, введення посади асистента дитини; роль батьків в організації інклюзивної форми навчання; діяльність команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі освіти.

 11 червня  було підписано Договір про співробітництво між Варковицькою територіальною громадою та Вербською, Мирогощанською, Привільненською, Повчанською, Семидубською, Смизькою, Тараканівською територіальними громадами з питань спільного фінансування (утримання) комунальної установи “Інклюзивно-ресурсний центр” Варковицької сільської ради Дубенського району Рівненської області.   Захід проходив за участі заступника голови Дубенської райдержадміністрації Ірини Кружайло, начальника відділу освіти, культури та спорту Дубенської райдержадміністрації Лідії Білик, сільських та селищного голів. Метою підписання Договору стало підвищення якості надання послуг дітям з особливими освітніми потребами на основі спільних інтересів та цілей.

 Інклюзивно-ресурсний центр створений з метою надання послуг дітям з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років. Основні завдання центру - проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з метою визначення особливих освітніх потреб, розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям, проведення консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної та загальної середньої освіти з питань організації інклюзивного навчання, надання консультаційно-психологічної допомоги батькам.

 Інклюзивно-ресурсний центр покликаний сьогодні допомагати дітям отримувати якісну освіту.

    Інклюзія – це про доступність освіти для всіх!

    Дякуємо всім за співпрацю!

07.06.2021

 Вітаємо Мовчана Дмитра з перемогою в обласному конкурсі “Інклюзивно-ресурсний центр– територія доброти”, який проводився серед вихованців інклюзивно-ресурсних центрів Рівненської області.

 

 Дякуємо організаторам конкурсу – Національній дитячій раді західного регіону України при Уповноваженому Президента з прав дитини в Рівненській області, Рівненському обласному інституту післядипломної педагогічної освіти та Ресурсному центру підтримки інклюзивної освіти, за можливість дітям з особливими освітніми потребами показати свої таланти!!!

 

04.06.2021

Протягом тижня директор центру брала участь в підсумкових засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами закладів загальної середньої освіти: Тараканівський ліцей, Смизька ЗОШ І-ІІІ ступенів, Княгининська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Придорожнянська ЗОШ І ступеня. Підведено підсумки щодо надання корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, зазначених в індивідуальних програмах розвитку за 2020/2021 н.р., проведено аналіз динаміки розвитку кожного учня. Визначено освітню траєкторію для учнів, які навчаються за інклюзивною формою навчання, на наступний рік.  

 

26.05.2021

 З метою моніторингу динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами директор центру Людмила Чорноус взяла участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами Привільненського ліцею.  Обговорено також питання із адміністрацією закладу освіти щодо організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в 2021-2022 навчальному році.

 

25.05.2021

 25 травня директор інклюзивно-ресурсного центру Людмила Чорноус взяла участь в онлайн-засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами Сатиївського ліцею  та Білогородського НВК. Під час зустрічі обговорено результативності надання корекційно-розвиткових послуг учням з ООП та визначено динаміку досягнення цілей зазначених в індивідуальних програмах розвитку за навчальний рік.

 

20.04.2021

20 квітня директор ІРЦ Людмила Чорноус взяла участь в нараді керівників закладів освіти Варковицької сільської ради. Під час зустрічі проговорено питання щодо організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в 2021-2022 навчальному році. Надано рекомендації керівникам закладів освіти з питань забезпечення кваліфікованого супроводження та надання психолого-педагогічних послуг дітям з особливими освітніми потребами.

     Дякуємо за плідну співпрацю!!!

 

09.04.2021

  09 квітня  відбувся педагогічний онлайн коучинг для вчителів, які надають корекційно – розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, за індивідуальною формою навчання (педагогічний патронаж).

  Директор ІРЦ Л. Чорноус розповіла про особливості організації корекційно-розвиткових занять в закладах освіти.

 Вчитель-реабілітолог центру О. Соколюк  надала рекомендації щодо проведення корекційно-розвиткових занять з ЛФК та ритміки. Розповіла про наповнення кабінету ЛФК спеціальними засобами корекції.

  Дуже часто дитина з ООП потребує корекції мовленнєвого розвитку.                  М Гриник, вчитель-логопед ІРЦ, підкреслила особливу актуальність питання щодо роботи вчителя-логопеда, вчителя-олігофренопедагога в аспекті інклюзивної освіти.

 Під час зустрічі І. Меринюк, практичний психолог центру, надала практичні поради педагогам щодо проведення корекційно-розвиткових занять, використання наочних засобів навчання.

  Дякуємо усім учасникам онлайн зустрічі за активну участь. Бажаємо удачі та натхнення в подальшій спільній роботі!!! 


02.04.2021

 

                        ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ

       ПОШИРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО АУТИЗМ

   По усьому світу 2 квітня одягають блакитне на знак підтримки людей з аутизмом. Одягай блакитне, поширюй інформацію про аутизм!

“Ми сьогодні у блакитному, ми поважаємо людей з аутизмом, ми їм допомагаємо”!

    У дітей з аутизмом особлива душа, особливі взаємини зі світом, особлива любов і щирість. Проте вони такі ж яскраві, зворушливі та захопливі, як і   звичайні діти. Головне — впіймати ці моменти і дати можливість показати їх усьому світові.

01.04.2021

 01 квітня відбулася зустріч директора інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В.  з керівниками закладів загальної середньої освіти та їх заступниками Тараканівської територіальної громади. Під час зустрічі проговорено питання щодо створення освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей психофізичного розвитку. Наскільки сьогодні освітній заклад готовий прийняти дитину з особливими освітніми потребами – майбутнього першокласника? В яких умовах мають навчатися діти з особливими освітніми потребами, як ефективно організувати освітній процес для таких школярів? У підсумку зустрічі було окреслено, що кожна дитина має право на отримання якісної освіти і кожен заклад працює над створенням належних умов - забезпечення безперешкодного доступу до будівель та приміщень такого закладу для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та забезпечення відповідними педагогічними працівниками.

25.03.2021

 24 березня працівники інклюзивно-ресурсного центру провели зустріч із педагогами Мирогощанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Тростянецького навчального-виховного комплексу з питань надання допомоги учням з особливими освітніми потребами. Обговорили основні аспекти створення інклюзивного середовища, визначили, якою має бути підтримка дитини з особливими освітніми потребами в освітньому закладі, проаналізували, які виникають труднощі під час організації освітнього процесу.

 

24.02.2021

 24 лютого директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Людмила зустрілась із педагогічними працівниками та батьками Смизького дошкільного закладу. Мета зустрічі - ознайомити батьків, педагогів з діяльністю інклюзивно-ресурсного центру. Людмила Володимирівна проінформувала про особливості проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини при визначенні таких освітніх потреб, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг фахівцями центру, звернула увагу на участь педагогічних працівників центру в командах психолого-педагогічного супроводу дітей із особливими освітніми потребами з метою моніторингу динаміки розвитку, взаємодії та надання консультацій педагогічним працівникам з питань організації інклюзивного навчання, проведення бесід з батьками при формуванні позитивної мотивації щодо розвитку дітей. Зустріч пройшла у дружній атмосфері !!! 

 

 З метою моніторингу динаміки розвитку дітей із особливими освітніми потребами директор центру Людмила Чорноус взяла участь у онлайн-засіданні команди психолого-педагогічного супроводу учнів із особливими освітніми потребами Староносовицької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, Рачинської гімназії Тараканівської сільської ради. Під час засідання обговорили способи адаптації / модифікації освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей учнів та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами, звернули особливу увагу на проведення корекційно-розвиткових занять.

19.02.2021

Протягом тижня фахівці інклюзивно-ресурсного центру взяли участь в онлайн-засіданнях команд  психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами – Березька гімназія Смизької селищної ради, Княгининська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради, Іваннівська гімназія Привільненської сільської ради. На засіданнях були розглянуті такі питання: моніторинг стану розвитку учнів та їх навчальні досягнення, питання адаптації та модифікації програм, визначення сильних якостей дітей з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку. Педагогічні працівники отримали консультації щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами.

 

10.02.2021

10 лютого директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяла участь в онлайн-засіданні команди психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами Вербської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Під час зустрічі проговорено особливості організації освітнього процесу для учнів, реалізацію корекційно-розвиткової складової. Надано рекомендації педагогам щодо адаптації освітніх програм відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами, проведення моніторингу стану розвитку учнів.

 

05.02.2021

 Продовжуємо працювати із командами психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами.

 01 лютого директор центру Чорноус Л.В. взяла участь в онлайн-засіданні команди психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами Сатиївського ліцею.  05 лютого  долучилась до засідання команди супроводу Смизької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

 

 Членами команди супроводу здійснено моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами, аналіз результативності корекційно-розвиткових занять. Обговорено подальший план дій щодо реалізації індивідуальних програм розвитку з урахуванням індивідуальних особливостей і потреб дітей.

29.01.2021

29 січня   директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяла участь в засіданні команди психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами Мирогощанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Членами команди супроводу учнів з особливими освітніми потребами було здійснено моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Обговорено рівень освітніх досягнень, сформованість соціальних та комунікативних навичок, результативність надання корекційно-розвиткових послуг та подальшу організацію освітнього процесу з урахуванням індивідуальних можливостей дітей з особливими освітніми потребами.

20.01.2021

20 січня  директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяла участь у засіданні депутатського корпусу та виконавчого комітету Привільненської територіальної громади з питань організації діяльності інклюзивно-ресурсного центру.

06.01.2021

Протягом тижня директор інклюзивно-ресурсного центру Чорноус Л.В. взяв участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами Тараканівського ліцею, Листівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, Семідубського ліцею. Членами команд, які проводили моніторинг динаміки розвитку учнів: рівень досягнення останніх, сформованість соціальних та комунікативних навігацій, аналіз результативності надання коректно-розвинених послуг. Оголошено подальшу організацію початкового процесу та надання коректно-розвинених послуг.